6 sposobów optymalizacji postów na blogu pod kątem SEO

6 sposobów optymalizacji postów na blogu pod kątem SEO

Jeśli masz bloga, prawdopodobnie rozumiesz już znaczenie blogów biznesowych. Ale czy wiesz, jak zoptymalizować posty na blogu, aby były bardziej przyjazne dla wyszukiwarek?

Prawda jest taka, że ​​wielu blogerów nie wykorzystuje ogromnego potencjału marketingowego swoich blogów. W rzeczywistości ostatnie badanie blogger.com pokazuje, że chociaż około 60% firm ma blogi, 65% tych właścicieli blogów nawet nie zaktualizowało się w ubiegłym roku! Zapewniając świeże, odpowiednie treści i przeprowadzając podstawową optymalizację postów na blogu, możesz skorzystać z wielu korzyści, jakie oferuje blogowanie.

Oto sześć prostych wskazówek dotyczących optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), które pomogą zwrócić uwagę na bloga.

Wykonaj swoje badania. Badanie słów kluczowych jest niezbędne do optymalizacji strony. Możliwe, że naturalnie włączasz słowa kluczowe, nie zdając sobie z tego sprawy, po prostu dostarczając cenne treści na dany temat. Istnieje jednak wiele narzędzi i technik wyszukiwania powiązanych słów kluczowych związanych z postem na blogu, których być może nie wziąłeś pod uwagę. Narzędzie propozycji słów kluczowych Google Adwords i semrush.com oferują doskonałe narzędzia, które pozwalają znaleźć słowa kluczowe związane z danym tematem, a nawet śledzić konkurencję, aby zobaczyć, jakie słowa i wyrażenia są kierowane w celu zwiększenia ruchu na ich stronach.

Używaj słów kluczowych w całym poście. Po wybraniu kilku cennych, trafnych słów kluczowych ważne jest, aby umieścić je w miejscu, w którym będą miały największy wpływ na ludzi i roboty indeksujące wyszukiwarki indeksujące treść. Spróbuj uwzględnić je w następujących miejscach:
Tytuł
Nagłówki i podpozycje
Zdanie wstępne
Akapit końcowy
Tekst zakotwiczenia (tekst prowadzący do hiperłącza do innych powiązanych stron w witrynie)
Tagi tytułowe i opisy meta

Uwaga: nie angażuj się w upychanie słów kluczowych, które polegają na wypełnieniu treści tak wieloma słowami kluczowymi, że ich odczytanie staje się trudne. To nie tylko zirytuje obserwujących bloga, ale również spowoduje, że zostaniesz ukarany przez Google. Kilka strategicznie rozmieszczonych słów kluczowych załatwi sprawę.
Zoptymalizuj swoje zdjęcia. Za każdym razem, gdy przesyłasz zdjęcie do swojego bloga, pamiętaj o dodaniu słów kluczowych do nazwy pliku i wypełnij alternatywne pole tekstowe krótkim opisem zdjęcia zawierającym słowa kluczowe.

Odnoś się do innych za pomocą linków. Gdy wspominasz o innym blogerze lub artykule w swoim blogu, dołącz link do informacji, do których się odwołujesz. Jest to nie tylko dobra blogowa etykieta, ale możesz także mieć szczęście i otrzymać link z powrotem. Wysokiej jakości linki są cennym towarem dla każdej witryny, która chce uzyskać wyższą pozycję na stronach wyników wyszukiwania.

Daj czytelnikom możliwość subskrybowania Twojego bloga. Uwzględnij umieszczone w widocznym miejscu przyciski subskrypcji kanałów RSS lub kanałów i zaoferuj widzom możliwość subskrybowania swoich postów za pośrednictwem poczty e-mail, jeśli to możliwe. Dzięki temu obserwujący bloga mogą natychmiast otrzymywać powiadomienia o najnowszych postach bez konieczności okresowego sprawdzania witryny pod kątem nowych treści.

Użyj mediów społecznościowych, aby poszerzyć zasięg swoich postów na blogu. Jako mała firma możesz wykorzystywać Facebooka, Twittera, Google+ lub inne serwisy społecznościowe do tworzenia połączeń z potencjalnymi i obecnymi klientami. Dlaczego nie promować swoich blogów na tych stronach, aby uzyskać jeszcze większą widoczność w Internecie? Darmowe programy, takie jak Hootsuite, ułatwiają publikowanie linków do najnowszego postu na blogu we wszystkich witrynach społecznościowych za pomocą kilku kliknięć. Możesz nawet zaplanować swoje posty z wyprzedzeniem!

Dodaj komentarz