9 podstawowych zasad SEO Copywriting w 2020 roku

9 podstawowych zasad SEO Copywriting w 2020 roku

Pojęcie copywritingu jest dziś rozumiane zbyt szeroko, aby odnosić się do czegoś konkretnego. „Copywriting” obejmuje pisanie tekstu do marketingu e-mailowego i długich artykułów, tekstów sprzedażowych dla chatbotów i wiele więcej. Z tego powodu copywriting i narzędzia tekstowe są również nierozerwalnie związane z ogólnymi trendami marketingowymi.

Zazwyczaj copywriter ma zadania i wymagania w oparciu o nowe trendy, zaktualizowane algorytmy lub popularne tematy. Aplikacje, narzędzia i kompetencje, zwłaszcza w zakresie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), podlegają ciągłym zmianom – możemy to zobaczyć w akcji dzięki kursom online, które często rozwijają nowe programy i konspekty lekcji.

Idea, że „treść jest królem” nadal jest aktualna, a zapotrzebowanie na „copywritera SEO” wzrosło. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o copywritingu SEO z punktu widzenia ekspertów oraz o tym, jak pisać świetne treści w 2020 roku, przeczytaj kilka niezbędnych wskazówek.

Zasada 1: Creative Copywriting zmienia się, ale niektóre rzeczy pozostają takie same

Umiejętność pisania ciekawych, czytelnych i dobrze skonstruowanych treści nigdy nie będzie przestarzała, dlatego warto tworzyć tego typu treści niezależnie od trendów – szczególnie jeśli jesteś właścicielem startupu, który chce przyciągnąć odbiorców do swojej firmy i zyskać lojalnych zwolenników.

Porozmawiajmy o konkretnych zasadach w copywritingu. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że copywriting kreatywny musi być zgodny z aktualnymi wymogami. Copywriting SEO to trend sam w sobie i musisz nauczyć się dobrze pisać zgodnie z nowoczesnymi zasadami.

Ogólnie rzecz biorąc, właściciele firm i przedsiębiorcy będą potrzebować autorów treści, aby promować swoje projekty, usługi lub wartość biznesową. Zatrudnią autora treści witryny SEO, aby tworzył teksty do wiadomości e-mail, blogów i reklam – w dużej mierze dzięki tym tekstom marki utrzymują świadomość w 2020 roku.

Wiedza o tym, jak pisać ogólnie, jak pisać dla stron internetowych i rozumieć sztukę opowiadania historii marki, zawsze będzie konieczna, aby pisać dla SEO. Dobry tekst to coś więcej niż techniki SEO – odbiorcy muszą chcieć przeczytać tworzone treści marketingowe, a jedynym sposobem na to jest wysokiej jakości treść.
Zasada 2: Zrozum techniki SEO i jak komunikować się z klientami

Ponieważ żyjemy w erze komunikacji pisemnej, musisz mądrze używać słów, aby przyciągnąć uwagę odbiorców. Poświęć czas na wybranie odpowiednich słów, czy to do korespondencji pocztowej, na czatach, czy też na przekazanie wiadomości swojej marki użytkownikom i czytelnikom.

Dzisiaj dostęp do publiczności to absolutnie wszystko i nigdy nie byliśmy bliżej widowni niż teraz. Od czasu wynalezienia druku zawsze istniało wiele barier między autorem a czytelnikiem, od wydawcy, który podjął decyzję o publikacji, po osobę, która dostarczała gazety czytelnikowi. A między nimi byli redaktorzy, korektorzy, projektanci layoutu, zecerowie i pół tuzina innych osób, które mogły zmienić główny przekaz i wprowadzić kolejny punkt komunikacji pisemnej.

Dziś, dzięki sieciom społecznościowym, każdy z nas może zostać opublikowanym autorem w ciągu kilku minut – nie tylko publikując tekst, ale także zdobywając publiczność. To jest nowy i wspaniały świat. Aby jednak znaleźć odbiorców i sprawić, by Twoje treści i przekaz były widoczne, musisz skorzystać z SEO. Oto jak się do tego zabrać:

Naucz się podstaw SEO, a następnie śledź nowe trendy i poznaj inne techniki eksperckie.
Przeprowadź badanie słów kluczowych i znajdź najlepsze dopasowania.
Bądź odpowiedni i przekaż odbiorcom właściwy komunikat.
Unikaj upychania słów kluczowych i innych przestępstw związanych z SEO.
Analizuj polecane fragmenty i pisz według tematów i pytań, które interesują Twoich docelowych odbiorców.
Wybierz prawidłowe tytuły i nagłówek.
Skoncentruj się na metatagach: musisz je zoptymalizować.
Podaj unikalny tekst z cennymi informacjami.

Zasada 3: Poświęć czas, aby znaleźć właściwe słowa

Musisz pisać treści zgodnie z własnym gatunkiem i stylem oraz zachować głos swojej firmy. Nie chodzi tylko o słowa kluczowe i aspekty techniczne; Twoja praca powinna być również wyjątkowa i interesująca, przynosząc prawdziwą wartość czytelnikom.

Nauka pracy z tekstem jest niezbędna. Jeśli pracujesz w niszy oprogramowania z produktem intelektualnym, którego nie można ani odczuć, ani przetestować, wyzwaniem jest użycie właściwych słów, aby opisać swój produkt w najprostszy sposób, jednocześnie stosując techniki SEO. Możesz znaleźć ekspertów, którzy natywnie wiedzą, jak rozmawiać o Twojej niszy biznesowej i potrafią pisać tego typu treści w najlepszy sposób, biorąc pod uwagę współczesne trendy SEO.
Zasada 4: Postępuj zgodnie z trendami marketingowymi

Marketing to najbliższy przyjaciel SEO. Użytkownicy ufają reklamom i treściom, więc musisz być na bieżąco z najnowszymi trendami i nowościami w branży. Każdego roku rośnie liczba odbiorców w Internecie i coraz więcej osób zaczyna stosować techniki marketingowe. Ostatnią rzeczą, jakiej pragniesz, jest pozostanie w tyle.

Zasada 5: Spójrz w przyszłość

Copywriting zorientowany na sprzedaż cały czas się zmienia. Na przykład, napisanie prostego i zwięzłego skryptu dla chatbota, z dogłębnym zrozumieniem problemów klienta, nie byłoby zadaniem dla copywritera zajmującego się SEO i marketingiem kilka lat temu.

Copywriting internetowy w 2020 roku podąża w bardzo szczególnym kierunku. Drogie kampanie reklamowe i kanały sprzedaży wprowadzały bardziej złożone technologie, takie jak automatyczne lejki z powiadomieniami i retargetowaniem, auto-warsztaty, chatboty i dzwonienie. Oczywiście copywriterzy są potrzebni do pisania łańcuchów wiadomości, tworzenia tekstów do podpisów i stron produktów, pisania skryptów webinarów, a nawet skryptów rozmów i wiadomości dla menedżerów sprzedaży.

Metody te, choć coraz bardziej popularne, są skomplikowane i kosztowne, a mikroprzedsiębiorstwom już trudno jest sobie na nie pozwolić. Naprawdę automatyczny lejek ze wszystkimi dzwonkami i gwizdkami to duży koszt.
Zasada 6: Pisanie długich treści pod kątem SEO

Trudne metody sprzedaży wymagają dużej ilości tekstu, zwłaszcza przy szybko rosnących kupujących. Każdy potencjalny nabywca musi zrozumieć firmę i jej markę, na ile jest wiarygodna i czy wokół niej jest społeczność „fanów”.

Musisz łączyć się ze swoimi odbiorcami – pisz sprytnie, buduj relacje z czytelnikami i potencjalnymi klientami oraz zmieniaj ich w stałych klientów, a nie jednorazowych nabywców. I tu też jest praca dla copywriterów: będą musieli pisać posty na żywo i długo czytane artykuły, używać narracji i taktyki żywej perswazji w tekstach, opracować lejek do rozgrzewki i rozesłać biuletyny.
Zasada 7: Nie zapomnij o wyszukiwaniu głosowym

Wraz z powszechnym wykorzystaniem wirtualnych asystentów w smartfonach coraz więcej zapytań będzie składanych za pośrednictwem wyszukiwania głosowego. Już teraz istnieje tendencja do przyjmowania copywritingu SEO dla języka zapytań głosowych. Skrypty wyszukiwania głosowego to zupełnie nowa gra, jeśli chodzi o copywriting SEO, ale prawdopodobnie będą coraz bardziej popularne.
Zasada 8: Ustal swoją strategię treści SEO

Treści artykułów i witryn w 2020 roku powinny być ekskluzywne i produkowane przez wielu ekspertów, pisarzy, specjalistów SEO i specjalistów od marketingu. Należy podać pełne informacje i wyczerpujące odpowiedzi na prośby użytkowników. Twoje treści również muszą mieć strategię. Tworzenie tekstu jest łatwiejsze, jeśli zgromadzisz zespół wysokiej jakości autorów i zajmujesz określoną niszę strategią.
Zasada 9: Zawsze udostępniaj przydatne i wiarygodne informacje

Obecnie roboty wyszukiwarek nauczyły się klasyfikować treści według korzyści. Treści niskiej jakości są już ignorowane – nie tylko przez wyszukiwarki, ale także przez użytkowników. Według ekspertów SEO roboty nauczą się, jak określić przepisanie pierwszej strony wyników, a artykuły o niskiej jakości nie będą indeksowane i pozycjonowane przez wyszukiwarki takie jak Google.

Końcowe przemyślenia

Ważne jest, aby zrozumieć, że musisz codziennie komunikować się z publicznością. Możesz również wykorzystać nowe trendy SEO jako podstawę do promowania swojej usługi lub marki, aby przesunąć Cię wyżej na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Ale niektóre rzeczy nigdy się nie zmienią – głównym narzędziem budowania marki zawsze było opowiadanie historii.

Przeczytaj artykuły założyciela dowolnej teorii brandingu, a przekonasz się, że dobra historia jest głównym motorem całości. Dobre historie mogą pomóc w rozwoju Twojej firmy.

W grze o osobistym brandingu, gdy klarowność i jakość treści – a także Twój przekaz – przebijają się, wygrywa połowa bitwy o copywriting SEO.

Dodaj komentarz